Najnowsze wpisy, strona 58


mar 11 2019 Walter Herz rozbudowuje departament wyspecjalizowany...
Komentarze: 0

Walter Herz poinformowała o dołączeniu do firmy Andrzeja Szymczyka, który objął stanowisko Associate Director Hospitality Department. Rozbudowa utworzonego ponad rok temu działu hotelowego stanowi kontynuację procesu wdrażania strategicznych zmian w strukturze firmy. 

Andrzej Szymczyk dołączył do zespołu Walter Herz z początkiem marca br. Będzie odpowiedzialny za wzmacnianie relacji i rozwój linii biznesowej firmy związanej z sektorem nieruchomości hotelowych w Polsce oraz nadzorowanie projektów i badań związanych z tym segmentem rynku.   

Ekspert ma ponad 15 letnie doświadczenie w pracy na rynku nieruchomości hotelowych. Karierę rozpoczął na wybrzeżu Atlantyku w USA, a następnie kontynuował ją w Londynie, m.in. w takich placówkach jak Hilton London Paddington oraz The Cumberland, jednym z największych londyńskich hoteli. Pracował również jako dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Hotelu Narvil Conference & Spa oraz luksusowym hotelu Pałac Ciekocinko Resort & Wellness, wspierając wzrost inwestycyjny firm, w których był zatrudniony. Odpowiadał także za rozwój start-upu meeting.pl, umożliwiającego zakup i organizację eventów on-line , jak również rozwój sieci sprzedaży rozwiązań technologicznych dla obiektów hotelowych globalnej firmy Tink Labs na polskim i ukraińskim rynku.   

Andrzej Szymczyk będzie odpowiedzialny m.in. za realizację strategii firmy w dziedzinie doradztwa inwestycyjnego oraz wdrożenie standardów związanych z obsługą inwestorów z segmentu hotelowego. Będzie koordynował pracę teamu w zakresie przygotowania prognoz i analiz lokalizacyjnych oraz finansowych, jak również sporządzaniu raportów dotyczących rynku nieruchomości hotelowych, w opracowywaniu których zespół wykazał się już imponującymi umiejętnościami, czego przykładem może być ostatni dogłębny raport o rynku hotelowym w Łodzi.  

- Cieszymy się, że Andrzej dołączył do zespołu Walter Herz. Jego bogate doświadczenie zdobywane, zarówno w Polsce, jak i na rynkach brytyjskim i amerykańskim pozwoli wzmocnić pozycję naszej firmy, jeśli chodzi o doradztwo strategiczne dla podmiotów związanych z segmentem nieruchomości hotelowych. Nasi klienci, którzy poszukują różnych opcji optymalizacji biznesu, dzięki jego wszechstronnej wiedzy zyskają zaś nieocenione wsparcie - komentuje Bartłomiej Zagrodnik, Partner Zarządzający w Walter Herz.  

Walter Herz jest wiodącym na rynku, polskim podmiotem od 7 lat prowadzącym działalność w sektorze nieruchomości komercyjnych na terenie całego kraju. Firma świadczy kompleksowe, specjalistyczne usługi w zakresie doradztwa inwestycyjnego. Zapewnia pełną obsługę firmom oraz instytucjom związanym z rynkiem nieruchomości. Eksperci Walter Herz wspierają klientów w poszukiwaniu i wynajmie powierzchni, komercjalizacji inwestycji, a także procesie zarządzania i administrowania projektami. Poza siedzibą w Warszawie, firma posiada odziały w Krakowie i Gdańsku. 

WH powołała pierwszą w kraju Akademię Najemcy, która oferuje najemcom powierzchni komercyjnych z całej Polski bezpłatne szkolenia stacjonarne, prowadzone w największych miastach w kraju. W trosce o najwyższy poziom etyczny świadczonych usług agencja wprowadziła Kodeks Dobrych Praktyk. Firma Walter Herz jest zrzeszona w organizacjach i stowarzyszeniach wspierających rozwój sektora BPO/SSC w Polsce.  

dompress : :
mar 11 2019 Walter Herz rozbudowuje departament wyspecjalizowany...
Komentarze: 0

Walter Herz poinformowała o dołączeniu do firmy Andrzeja Szymczyka, który objął stanowisko Associate Director Hospitality Department. Rozbudowa utworzonego ponad rok temu działu hotelowego stanowi kontynuację procesu wdrażania strategicznych zmian w strukturze firmy. 

Andrzej Szymczyk dołączył do zespołu Walter Herz z początkiem marca br. Będzie odpowiedzialny za wzmacnianie relacji i rozwój linii biznesowej firmy związanej z sektorem nieruchomości hotelowych w Polsce oraz nadzorowanie projektów i badań związanych z tym segmentem rynku.   

Ekspert ma ponad 15 letnie doświadczenie w pracy na rynku nieruchomości hotelowych. Karierę rozpoczął na wybrzeżu Atlantyku w USA, a następnie kontynuował ją w Londynie, m.in. w takich placówkach jak Hilton London Paddington oraz The Cumberland, jednym z największych londyńskich hoteli. Pracował również jako dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Hotelu Narvil Conference & Spa oraz luksusowym hotelu Pałac Ciekocinko Resort & Wellness, wspierając wzrost inwestycyjny firm, w których był zatrudniony. Odpowiadał także za rozwój start-upu meeting.pl, umożliwiającego zakup i organizację eventów on-line , jak również rozwój sieci sprzedaży rozwiązań technologicznych dla obiektów hotelowych globalnej firmy Tink Labs na polskim i ukraińskim rynku.   

Andrzej Szymczyk będzie odpowiedzialny m.in. za realizację strategii firmy w dziedzinie doradztwa inwestycyjnego oraz wdrożenie standardów związanych z obsługą inwestorów z segmentu hotelowego. Będzie koordynował pracę teamu w zakresie przygotowania prognoz i analiz lokalizacyjnych oraz finansowych, jak również sporządzaniu raportów dotyczących rynku nieruchomości hotelowych, w opracowywaniu których zespół wykazał się już imponującymi umiejętnościami, czego przykładem może być ostatni dogłębny raport o rynku hotelowym w Łodzi.  

- Cieszymy się, że Andrzej dołączył do zespołu Walter Herz. Jego bogate doświadczenie zdobywane, zarówno w Polsce, jak i na rynkach brytyjskim i amerykańskim pozwoli wzmocnić pozycję naszej firmy, jeśli chodzi o doradztwo strategiczne dla podmiotów związanych z segmentem nieruchomości hotelowych. Nasi klienci, którzy poszukują różnych opcji optymalizacji biznesu, dzięki jego wszechstronnej wiedzy zyskają zaś nieocenione wsparcie - komentuje Bartłomiej Zagrodnik, Partner Zarządzający w Walter Herz.  

Walter Herz jest wiodącym na rynku, polskim podmiotem od 7 lat prowadzącym działalność w sektorze nieruchomości komercyjnych na terenie całego kraju. Firma świadczy kompleksowe, specjalistyczne usługi w zakresie doradztwa inwestycyjnego. Zapewnia pełną obsługę firmom oraz instytucjom związanym z rynkiem nieruchomości. Eksperci Walter Herz wspierają klientów w poszukiwaniu i wynajmie powierzchni, komercjalizacji inwestycji, a także procesie zarządzania i administrowania projektami. Poza siedzibą w Warszawie, firma posiada odziały w Krakowie i Gdańsku. 

WH powołała pierwszą w kraju Akademię Najemcy, która oferuje najemcom powierzchni komercyjnych z całej Polski bezpłatne szkolenia stacjonarne, prowadzone w największych miastach w kraju. W trosce o najwyższy poziom etyczny świadczonych usług agencja wprowadziła Kodeks Dobrych Praktyk. Firma Walter Herz jest zrzeszona w organizacjach i stowarzyszeniach wspierających rozwój sektora BPO/SSC w Polsce.  

dompress : :
lut 28 2019 Biura aranżowane z myślą o pokoleniu Z
Komentarze: 0

Jakimi biurami firmy kuszą młodych, zdolnych ludzi? W jakich miejscach chcą pracować? 

Trudności z pozyskaniem i utrzymaniem utalentowanych ludzi sprawiają, że oczekiwania pracowników dotyczące miejsca pracy stały się dla firm jednym z podstawowych kryteriów przy wyborze nowej lokalizacji biurowej. Atrakcyjnie usytuowane, oryginalne i funkcjonalne biuro stanowi niewątpliwie wartość dodaną w firmie, ale przede wszystkim jest obecnie skutecznym instrumentem HR-owym. Zwiększającym szanse na zatrudnienie najzdolniejszych przedstawicieli najmłodszej generacji, która uznawana jest za mobilną i wielozadaniową, skupiającą indywidualiści, ambitne, kreatywne i niezależne osoby, dla których priorytetem jest rozwój. 

Przyjazne i funkcjonalne miejsce 

Pokolenie Z oczekuje atrakcyjnie zaaranżowanej, zróżnicowanej i wyposażonej w najnowsze rozwiązania technologiczne przestrzeni do pracy, która przede wszystkim powinna być funkcjonalna i przyjazna. Ma gwarantować dobre samopoczucie i pobudzać do kreatywnego myślenia, a także zachęcać do interakcji i współpracy. Otoczenie biura powinno zaś sprzyjać utrwalaniu zdrowych nawyków, związanych z aktywnością fizyczną i ekologią. 

Kluczowe znaczenie dla młodych ludzi ma też oczywiście lokalizacja. Najwyżej punktowane są świetnie skomunikowane miejsca, do których można łatwo dojechać z wszystkich rejonów miasta. Wzrastająca rola innowacyjności opartej na współpracy sprawia zaś, że firmy chętnie lokują biura w miejscach, które skupiają szeroką reprezentację tej samej branży.  

- Poza kosztami wynajmu i chęcią usprawnienia działalności operacyjnej firmy, kluczowym czynnikiem, który ma podstawowy wpływ na decyzję o wyborze nowego biura są oczekiwania pracowników związane z miejscem pracy. Dostęp do talentów jest dla najemców nie mniej istotny przy selekcji niż inne aspekty związane z nową lokalizacją biurową – przyznaje Bartłomiej Zagrodnik, Partner Zarządzający w Walter Herz. – Jeszcze nie tak dawno większość firm poszukujących powierzchni biurowych precyzowało tylko swoje oczekiwania dotyczące wielkości powierzchni, wysokości stawek czynszowych, czy kluczowych warunków umowy. Dziś wiele z nich prosi doradców o znalezienie i zaprojektowanie biura, które będzie miejscem, gdzie młodzi ludzie chcieliby pracować. Chodzi o stworzenie takiej przestrzeni, w której mogliby czuć się tak dobrze, jak w domu - dodaje Bartłomiej Zagrodnik.  

Przestrzenie wspierające kreatywność i ułatwiające relaks

Fit-out miejsca pracy ma wspierać kreatywność, ale jednocześnie także otwierać pole do relaksu w wolnych chwilach. Stąd w przestrzeniach biur spotykamy dziś takie atrakcje, jak ścianki do wspinaczki, zjeżdżalnie, pokoje do medytacji, pomieszczenia do odpoczynku, czy masażu, symulatory golfa, sale do gier wideo, czy pokoje bilardowe. 

Powierzchnia biura powinna być przestrzenią elastyczną, przystosowaną do różnych trybów pracy, a jej aranżacja iść w stronę tworzenia przestrzeni aktywnych, które można zmieniać w zależności od potrzeb w danym momencie. Mobilne ściany, lekkie meble, czy przenośne siedzenia pozwalają na przykład na szybkie wydzielenie strefy potrzebnej do dyskusji, a przy tym także inspirującej do kreowania ciekawych rozwiązań. 

Dla wygody pracowników przestrzeń powinna być zróżnicowana i służyć, zarówno pracy zespołowej,  jak i  indywidualnej pracy w skupieniu. Wyraźną tendencją jest natomiast odchodzenie od typowych open space na rzecz powierzchni dzielonej licznymi przepierzeniami, półściankami, szklanymi taflami, czy wysoką zielenią , gdzie otwarta przestrzeń skupiająca stanowiska pracy odgradzana jest strefami kuchennymi, czy salami konferencyjnymi. 

Łamanie stereotypów

Dla lepszego efektu przełamywane są przy tym często standardy tradycyjnej aranżacji biurowej i projektowane przestrzenie tematyczne, stylizowane na przykład na bibliotekę, parkiet dyskotekowy, czy kino. Klasyczny desing łamią też pojawiające się w biurowych wnętrzach murale i grafiki.  

Dobremu samopoczuciu pracowników sprzyja również zieleń, której w biurach jest teraz coraz więcej. Ma doskonały wpływ na jakość powietrza, co pozwala zmniejszyć zmęczenie i obniżyć poziom stresu. W biurach umieszczane są żywe ściany z mchem lub inną roślinnością, płaszczyzny z zieleni dzielące przestrzeń, a dziedzińce i tarasy na dachach obsadzane nawet wysokimi drzewami i urozmaicane elementami małej architektury z wykorzystaniem wody. 

Niebagatelną rolę dla sprzyjającej aury odgrywa też światło i dźwięk. Projektowana przestrzeń powinna w pełni zaspokajać wymagania zespołu odnośnie akustyki i naświetlenia pomieszczeń, które są niezwykle ważnymi parametrami, decydującymi o ogólnym zadowoleniu pracowników. Dla komfortu pracujących biuro powinno być wyposażone w cichy sprzęt i ergonomiczne meble. 

Szerokie spektrum udogodnień i inicjatywy integracyjne

Z doświadczeń specjalistów  Walter Herz wynika, że w projektowanie nowych biur pracodawcy coraz częściej angażują pracowników, którzy podejmują decyzję, co do niektórych rozwiązań, które widzieliby w nowej przestrzeni. W tym celu najczęściej organizowane są warsztaty i wywiady w firmie by ustalić zakres indywidualnych potrzeb członków załogi i tym samym rzeczywiste wymagania firmy związane z poszukiwaną powierzchnią.  

Kluczową rolę w odpowiednim przystosowaniu budynków do dzisiejszych wymagań najemców i pracowników odgrywają też sami deweloperzy. Nowoczesne biurowce projektowane są tak by oferowały wszystkie cechy inteligentnych budynków i udogodnienia zwiększające komfort użytkowania. Ich właściciele na tym jednak nie poprzestają, starają się czynnie uczestniczyć w życiu najemców. Firmy zarządzające biurowcami często organizują różnego rodzaju eventy i imprezy integracyjne, których celem jest nawiązanie relacji między najemcami i ich pracownikami. Urządzają pokazy, warsztaty, wieczory tematyczne, czy zajęcia sportowe na terenie budynku, a nawet maratony gier. 

Ponadto, udostępniają praktyczne aplikacje, ułatwiające komunikację wewnętrzną i informujące o podejmowanych inicjatywach. Dzięki takim rozwiązaniom mobilni przedstawiciele najmłodszego pokolenia mogą za pośrednictwem smartfona korzystać z różnych udogodnień w budynkach, składać rezerwacje i zamówienia, czy zdobywać bieżące informacje związane z miejscem pracy.

Największym uznaniem cieszą się niewątpliwie kompleksy biurowe oferujące szereg dodatkowych usług towarzyszących, jak centra konferencyjne, restauracje ze zdrową żywnością, kawiarnie, gabinety stomatologiczne, fitness cluby, czy przedszkola. W otoczeniu, których znajdują się liczne sklepy, banki, poczta, pralnia, salony urody, punkty usługowe, itp. Takie usytuowanie zapewnia bowiem możliwość załatwienia bieżących potrzeb w drodze do pracy.  

 

Autor: Walter Herz

 

dompress : :
lut 19 2019 Sektor nieruchomości z największą liczbą...
Komentarze: 0

W 2018 roku najwięcej przejęć i fuzji w Polsce było w sektorze nieruchomości, przemysłowym, telekomunikacyjnym i IT, usługowym, handlowym oraz finansowo - ubezpieczeniowym

Utrzymujący się w naszym kraju wzrost gospodarczy sprzyja rozwojowi rynku przejęć i fuzji. W ubiegłym roku, jak wynika z raportu Emerging Europe M&A 2018/2019, zrealizowanych zostało w Polsce 323 tego typu transakcji o łącznej wartości 6,5 mld euro.   

Jedną z najciekawszych akwizycji było przejęcie przez Grupę Orlen za około 4,2 mld zł 37 proc. udziałów w czeskiej spółce Unipetrol, dzięki czemu Orlen stał się jej wyłącznym właścicielem. Kluczową transakcję Grupa przygotowuje jednak na ten rok. Po uzyskaniu zgody Komisji Europejskiej, PKN Orlen planuje wdrożyć procedurę związaną z przejmowaniem Lotosu, co pozwoli naszemu, strategicznemu przedsiębiorstwu zostać liczącym się graczem na arenie europejskiej.

Poza tym, w ramach repolonizacji, która wyszła już poza sektor bankowy, państwowy fundusz PFR nabył w ubiegłym roku udziały w krajowych spółkach, przejmując m.in. Pesę, PKL i mniejszościowy pakiet w Solarisie.

Konsolidacja banków

We wspomnianym już sektorze bankowym można obserwować zaś postępujący proces konsolidacji. W minionym roku BNP Paribas sfinalizował przejęcie Raiffeisen Bank Polska, bank Santander wchłonął część Deutsche Bank Polska, a Bank Millennium przejął Euro Bank.

W 2018 roku byliśmy też świadkami wielu transakcji na rynku spożywczym. Przykładem może być przejęcie podmiotów działających w ramach grupy Konspol, specjalizujących się w produkcji i przetwórstwie drobiu przez amerykańską firmę Cargill.

Na rodzimym rynku M&A notowanych jest też coraz więcej transakcji zawieranych pomiędzy podmiotami zajmującymi się handlem on-line. W listopadzie ubiegłego roku polski dystrybutor sprzętu elektronicznego Morele.net połączył się z Pigu, swoim litewskim odpowiednikiem, tworząc Grupę Morele. A Allegro zainwestowało w eBilet, dystrybutora biletów na imprezy rozrywkowe i kulturalne. Na początku stycznia br. nordycka firma Nets z branży płatności on-line sfinalizowała również transakcję zakupu dostawcy usług płatniczych  Dotpay/eCard od funduszu MCI za 315 mln zł.  

Przejęcia mniejszych sieci spożywczych  

Wśród większych transakcji zrealizowanych w 2018 roku wymienić można też wezwanie zainicjowane przez szwajcarskiego dystrybutora IT Also Holding i fundusz MCI do sprzedaży przez ABC Data 46,5 mln akcji. Przejecie przez włoską grupę Nice polskiej Fibar Group, dostarczającej rozwiązania z obszaru smart home i internetu rzeczy. A także przejęcie firmy Aludesign, producenta komponentów aluminiowych dla branży meblarskiej przez fundusz należący do Tar Heel Capital.

Ponadto, lokalne sieci handlowe przejmowane były w minionym roku przez większych graczy, czego przykładem może być przejęcie Emperii Holding przez Maxima Grupe, sieci Kefirek przez Spar Polska, czy sieci Aligator i Rabat Detal przez Grupę Specjał.

- Zmiany własnościowe, które możemy obserwować na naszym rynku generują dodatkowy popyt w sektorze nieruchomości biurowych, który cieszył się w 2018 roku rekordowym zainteresowaniem, zarówno ze strony inwestorów, jak i najemców. Przejęcia i fuzje realizowane w minionych miesiącach przyniosły nowe transakcje związane z relokacjami biur. Nowi właściciele firm decydują się zwykle na zmianę lokalizacji i podniesienie standardu zajmowanej powierzchni, by poprawić jakości pracy zespołu i przyciągnąć do niego najzdolniejszych ludzi – komentuje Bartłomiej Zagrodnik, Partner Zarządzający w Walter Herz.    

- Konsolidujące się firmy, które mają biura w kilku lokalizacjach, zgłaszają natomiast potrzebę optymalizacji zajmowanej powierzchni, a tym samym kosztów związanych z jej wynajmem. Odpowiednio przeprowadzone i dopracowane procesy zmian mogą w takich przypadkach w krótkim czasie przynieść podmiotom znaczące oszczędności, nawet do kilkunastu procent, co przekłada się bezpośrednio na wyniki firm. Znaczące korzyści dają m.in. pakiety zachęt stosowane przez właścicieli budynków biurowców. Należy przy tym zaznaczyć, że swój udział w wolumenie najmu powierzchni biurowych na rynku komercyjnym zwiększają również instytucje i podmioty administracji państwowej - dodaje Bartłomiej Zagrodnik.

Polska drugim rynkiem M&A w regionie CEE

Rok 2018 przyniósł naszemu rynkowi jednak prawie 40 proc. spadek wartości transakcji w sektorze M&A w porównaniu z rokiem poprzednim. W latach 2016-2017 notowaliśmy bowiem w Polsce duże przejęcia, które pozwalały osiągać roczne wartości powyżej 10 mld euro. Pomimo zeszłorocznej korekty, utrzymaliśmy jednak stałą pozycję w regionie, plasując się na drugim miejscu po Rosji. Rynek M&A w Europie Środkowo - Wschodniej odnotował z natomiast w zeszłym roku ponad 12 proc. wzrost wartości zawieranych transakcji, uzyskując jeden z najlepszych rezultatów w ciągu ostatnich pięciu lat - 80,5 mld euro.  

Wzrosty wartości transakcji były udziałem Rumunii, Czech i Węgier, a najgorzej wypadła Rosja, dla której 2018 rok był najsłabszy od sześciu lat.   

Aktywność inwestorów z Bliskiego Wschodu

Pod względem wartości transakcji na rynku przejęć i fuzji na pierwszym miejscu w regionie CEE z wynikiem 18,18 mld euro uplasował się sektor telekomunikacyjny i IT, źródłem czego było rosnące zapotrzebowanie rynkowe w zakresie telefonii komórkowej, sieci szerokopasmowej i usług kablowych. Pod względem liczby transakcji po raz kolejny najaktywniejszy okazał się sektor nieruchomości i budownictwa, na który przypadło ponad 20 proc. odnotowanych transakcji.  

W ubiegłym roku najwięcej kapitału na terenie Europy Środkowo - Wschodniej zainwestowały firmy i fundusze z Wielkiej Brytanii, USA, Kataru i Niemiec. W porównaniu z poprzednimi latami obniżyła się natomiast wartość transakcji z udziałem inwestorów z Chin. Wzrost zainteresowania naszym regionem widoczny był z kolei ze strony inwestorów z Bliskiego Wschodu, przede wszystkim z Kataru i Zjednoczonych Emiratów Arabskich. W Polsce także mogliśmy zauważyć aktywność graczy z tego rejonu, szczególnie z Arabii Saudyjskiej.

Autor: Walter Herz

 

dompress : :
lut 07 2019 Rynek hotelowy urośnie w tym roku o 7 tys....
Komentarze: 0

W tym roku zasoby hotelowe w kraju zwiększą  się o ponad 7 tys. pokojów. Wiele obiektów otwartych zostanie w miejscowościach turystycznych, a najwięcej miejsc noclegowych przybędzie w Warszawie 

W 2018 roku mogliśmy obserwować dalszy wzrost rynku hotelowego, zarówno pod względem popytu, jak i nowej podaży. Liczba noclegów udzielonych na terenie naszego kraju wzrosła o 7 proc., a polskie lotniska obsłużyły 15 proc. więcej pasażerów (41,74 mln) niż rok wcześniej. W Polsce mamy już ponad 2800 skategoryzowanych obiektów hotelowych, które oferują około 137 tys. pokojów.

W minionym roku większość największych rynków hotelowych w kraju nie odnotowała jednak znaczącego wzrostu wyników operacyjnych. Zdaniem Bartłomieja Zagrodnika, Partnera Zarządzającego w Walter Herz, to rezultat znaczącej liczby otwarć nowych obiektów, które miały miejsce w 2018 roku  – Ubiegły rok nie zapisał się też dużą ilością transakcji inwestycyjnych w segmencie hotelowym, czego przyczyną były przede wszystkim wysokie oczekiwania cenowe oraz niewystarczająca ilość dostępnych ofert – przyznaje Bartłomiej Zagrodnik.

W 2018 roku właściciela zmienił m.in. położony w centrum Warszawy 4* hotel Holiday Inn, krakowski 4* hotel Park Inn by Radisson i 4*hotel Gromada oraz 4* hotel Holiday Inn Express w Gdańsku.

Warszawa z 1300  nowymi miejscami noclegowymi

Warszawę, która dysponuje największą ofertą noclegową w kraju (14,6 tys. pokojów w 97 w skategoryzowanych obiektach), czekają w tym roku kolejne, ciekawe otwarcia. Według szacunkowych danych Walter Herz, warszawski rynek wzbogaci się w tym roku o ponad 1300 pokojów hotelowych. Do użytkowania ma zostać oddany m.in.: hotel Vienna House ze 164 pokojami, Motel One ze 333 pokojami, Four Points by Sheraton ze  192 pokojami, Moxy ze 141  pokojami, Ibis Styles z 214 pokojami, czy hotel Puro ze 120 pokojami.

Drugi pod względem wielkości w kraju, krakowski rynek hotelowy może się pochwalić dobrymi zeszłorocznymi wynikami, jeśli chodzi o ilość udzielonych noclegów, a także zbilansowaną strukturą gości i stabilnymi wynikami operacyjnymi. To sprawia że Kraków skutecznie przyciąga międzynarodowych inwestorów. Sprzyja temu również rosnąca z roku na rok popularność miasta wśród turystów. W 2018 roku stolicę Małopolski odwiedziło blisko 13,5 mln turystów, o 4 proc. więcej niż rok wcześniej. Goście mogą korzystać ze 168 renomowanych obiektów znajdujących się w aglomeracji, które dysponują 11,18 tys. pokoi.  

Według danych Walter Herz, w tym roku krakowska baza ma się zwiększyć o 400 pokojów hotelowych. Do najciekawszych, premier zapowiadanych w mieście należy MGallery by Sofitel z 64 pokojami, Radisson Red z 230 pokojami i hotel Ibis Styles Santorini ze 120 pokojami.

W Trójmieście przybędzie dwa razy więcej pokojów hotelowych niż w Krakowie

Dwa razy więcej niż w Krakowie przybędzie w tym roku pokojów hotelowych w Trójmieście. Rok 2019 przyniesie rynkowi trójmiejskiemu 800 nowych miejsc noclegowych w nowo otwieranych hotelach. Gości powitać ma m.in. hotel Deo Plaza (Radisson Blu) z 350 pokojami, Holiday Inn z 236 pokojami i Radisson Blu Sopot z 230 pokojami. W Gdańsku nowe hotele powstają głównie na Wyspie Spichrzów w pobliżu Starego Miasta oraz na postyczniowych terenach Młodego Miasta. Znaczącą liczbę wśród budowanych w Trójmieście hoteli stanowią condohotele, które dominują w ośrodkach turystycznych.

We Wrocławiu, jak podaje Walter Herz w najnowszym raporcie o rynku hotelowym, zasoby hotelowe wzrosną w roku bieżącym o około 430 pokojów. Wśród tegorocznych otwarć znajdzie się hotel Best Western Premier  z 64 pokojami, Altus Palace z 91 pokojami, przylotniskowy hotel Arche ze 120 pokojami, hotel Blue Sky ze 107 pokojami, hotel Traffic z 36 pokojami.  

Poznański rynek hotelowy, w przeciwieństwie do innych aglomeracji, odnotował w 2018 roku ponadprzeciętny wzrost cen. Było to wynikiem organizacji w mieście licznych targów, wizyt biznesowych przy ograniczonej w ostatnich latach nowej podaży w segmencie hotelowym. W ubiegłym roku w Poznaniu zostało jednak oddanych kilka nowych hoteli, w tym Altushotel ze 109 pokojami, Focus z 94 pokojami, czy Park Inn by Radisson ze 166 pokojami. W 2019 roku w stolicy Wielkopolski planowane jest otwarcie kolejnych obiektów, które mają przynieść około 240 pokojów hotelowych.  

Więcej informacji w raporcie https://walterherz.com/pl/a/raport-hotelowy-w-polsce-2019

Autor: Walter Herz

 

dompress : :