Najnowsze wpisy, strona 25


maj 25 2022 Andersen w krakowskim Fabryczna Office Park...
Komentarze: 0
Andersen, firma IT o zasięgu globalnym wybrała kompleks Fabryczna Office Park na siedzibę krakowskiego oddziału w Polsce. Kompleksowe doradztwo i obsługę w procesie poszukiwania lokalizacji zapewniła spółce firma Walter Herz

Firma Andersen, świadcząca od 15 lat usługi programistyczne, prowadząca kilkanaście centrów rozwoju na świecie otworzy oddział w Krakowie w kompleksie Fabryczna Office Park, który mieści się przy alei Pokoju 18, w centralnej części miasta. Andersen planuje rozpocząć pracę w nowym biurze jeszcze przed końcem maja br. Krakowskie centrum rozwoju rozlokowane zostanie na powierzchni niemal 1000 mkw. Przestrzeń biurowa zaaranżowana będzie zgodnie z wytycznymi korporacyjnymi, zapewniając zespołowi komfortowe środowisko do pracy oraz rozwoju.

Krakowskie biuro Andersen wyposażone zostanie m.in. w przestronny open space, strefę konferencyjną oraz gabinety zarezerwowane do spotkań on-line i pracy w skupieniu, a także game room z częścią przeznaczoną do relaksu. O wyborze kompleksu Fabryczna Office Park zadecydowała wysoka jakość oferowanej powierzchni, jak również centralne położenie obiektu, które daje wygodę dotarcia do miejsca pracy wszystkim pracownikom Andersen. Firma doceniła nowoczesną architekturę projektu połączoną z rozwiązaniami przywodzącymi na myśl klimat starego Krakowa, którego usytuowanie umożliwia dojście do krakowskiego Rynku w ciągu 30 minut.

– Poszukiwaliśmy przestronnego biura, którego przestrzeń moglibyśmy zaadoptować  zgodnie z naszym ładem korporacyjnym i wewnętrznymi standardami. Początkowo planowaliśmy wynajęcie mniejszej powierzchni, ale biorąc pod uwagę szybki wzrost biznesu zdecydowaliśmy się na jej zwiększenie. Będziemy rewidować plany rozwoju i na bieżąco reagować zgodnie z rosnącym zapotrzebowaniem. Chcemy w nieodległej przyszłości uruchomić nowe centra w innych, polskich miastach – mówi Stephanie Kolosova, Delivery Manager/Head Of Cracow Office w Andersen. – Doceniamy owocną współpracę, jaką nawiązaliśmy z firmą Walter Herz, której działania związane z poszukiwaniem dla nas odpowiedniej lokalizacji były starannie zaplanowane i transparentne. Doradcy wykazali się ogromną kompetencją, elastycznością w działaniu i podejściem całkowicie zorientowanym na klienta. Wiedza, jaką dysponują jest gwarancją udanego projektu. Możemy polecić tego partnera każdej firmie poszukującej swojej, przyszłej siedziby – dodaje Stephanie Kolosova.

–  Dla firmy Andersen ważna była dogłębna i szeroka analiza dostępnych opcji biurowych w Krakowie, jak również kompleksowe doradztwo i wsparcie w każdym aspekcie dotyczącym procesu najmu powierzchni. Poszukiwaliśmy lokalizacji, która dałaby możliwość wygodnej pracy i rozwoju obecnego zespołu, a jednocześnie pozostawiałaby pewien bufor, pozwalający zabezpieczyć dalsze potrzeby związane z ciągłym rozwojem firmy. Mamy wielką satysfakcję, że udało nam się zrealizować wszystkie postawione przez klienta cele oraz zaproponować kilka nieoczywistych rozwiązań, które spotkały się z uznaniem ze strony firmy. Jesteśmy wdzięczni za duże zaufanie, jakim zostaliśmy obdarzeni i powierzenie nam pełnej odpowiedzialności za cały proces negocjacji – informuje Kamil Kowalewski, Senior Negotiator w Walter Herz.

– Cieszymy się, że do grona naszych najemców dołączyła kolejna, prestiżowa firma, prowadząca działalność na skalę globalną. Wierzymy, że nasza inwestycja spełni wszelkie wymagania Andersen stworzy podstawę do dalszego wzrostu w Polsce tej uznanej na całym świecie organizacji – informuje Przemysław Łukasik, wiceprezes Grupy Inter-Bud.

Właściciela biurowca w procesie najmu reprezentowała firma Cushman & Wakefield. Fabryczna Office Park to kompleks biurowy, w skład którego finalnie wejdzie sześć budynków biurowych klasy A o łącznej powierzchni najmu wynoszącej 77,5 tys. mkw. Pierwszy etap inwestycji otrzymał certyfikat BREEAM Post Construction na poziomie Outstanding. Biurowce stanowić będą część wielofunkcyjnego projektu inwestycyjnego Fabryczna City realizowanego przez firmę Inter-Bud na działce o powierzchni 6,5 ha na pofabrycznym terenie dawnej, krakowskiej Państwowej Wytwórni Wódek.  

Obok budynków biurowych, w zabytkowej części kompleksu mixed-use mieścił się będzie czterogwiazdowy hotel Mercure oraz fitness, basen, a także muzeum, pasaż handlowo-usługowy z restauracjami i budynki mieszkalne. Flagowy projekt polskiej grupy inwestycyjnej i wykonawczej Inter-Bud, skupiającej kilkanaście spółek specjalizujących się w działalności w różnych sektorach rynku budowlanego usytuowany jest w centrum Krakowa, pobliżu dwóch najważniejszych węzłów komunikacyjnych w mieście - ronda Mogilskiego i ronda Grzegórzeckiego.

Walter Herz
maj 16 2022 InPost z nową siedzibą w Krakowie
Komentarze: 0
InPost, lider rynku nowoczesnych usług logistycznych w Polsce przenosi siedzibę główną do krakowskiego kompleksu Ocean Office Park. Firma wynajęła 8300 mkw. powierzchni w budynku B, realizowanym w tej inwestycji. W procesie poszukiwania lokalizacji i negocjacji warunków najmu spółce doradzała firma Walter Herz.

Międzynarodowy operator, notowany na giełdzie EURONEXT - Amsterdam zdecydował się na relokacje biura do inwestycji firmy Cavatina zlokalizowanej przy ulicy Pana Tadeusza w krakowskiej dzielnicy Zabłocie, kierując się chęcią stworzenia najlepszych warunków dla rozwoju organizacji oraz zapewnienia zespołowi komfortowych warunków pracy w nowoczesnym środowisku. 
 
– Zmiana siedziby ma na celu zaspokojenie naszych aktualnych oczekiwań w kwestii jakości przestrzeni biurowej, jak również potrzeb związanych ze wzrostem organizacji. Wybraliśmy Ocean Office Park, ponieważ oferuje wysoki standard powierzchni biurowych, jak i części wspólnych, co zapewnia nam wygodę i bezpieczeństwo pracy.  Atrakcyjne rozwiązania architektoniczne i techniczne, jakie wyróżniają ten projekt były głównymi aspektami, które zdecydowały o wyborze lokalizacji. Duże znaczenie miały również tereny zielone i strefy rekreacyjne zaaranżowane w obrębie kompleksu ¬– mówi Marcin Pulchny, wiceprezes zarządu InPost. – Przykładamy ogromną wagę do ochrony środowiska i ekologii w ramach realizowanej polityki ESG, czego potwierdzeniem może być uzyskanie przez firmę pierwszej pozycji w rankingu Firmy Przyjaznej Elektromobilności 2022. Istotne jest dla nas uzyskanie synergii, łączącej ład korporacyjny oraz środowisko naturalne. W obrębie kompleksu OOP nie zabraknie również paczkomatu, który jest najbardziej ekologiczną formą dostaw zakupów online i do którego dostęp będą mieli wszyscy pracownicy kompleksu – dodaje Marcin Pulchny.   
 
– Jest nam bardzo miło, że kolejny raz mieliśmy możliwość wesprzeć firmę InPost w poszukiwaniu powierzchni. Tym razem naszym zadaniem było przeprowadzenie procesu relokacji siedziby firmy, w tym negocjacji finansowych, prawnych oraz technicznych. Doradzamy spółce na różnych płaszczyznach, tak w zakresie poszukiwania biur, jak i powierzchni pod działalność logistyczną, co wiąże się z rozbudową przez firmę platformy dostaw dla e-commerce w całej Polsce. InPost jako jeden z największych operatorów logistycznych w Polsce jest też jednym z najbardziej aktywnych podmiotów na rynku powierzchni logistycznych. To dla nas ogromna satysfakcja, że firma InPost skorzystała także teraz z doświadczenia naszego teamu specjalizującego się w obsłudze sektora biurowego – informuje Bartłomiej Zagrodnik, Managing Partner /CEO w Walter Herz.  

InPost zajmuje wiodącą pozycję na rynku logistycznym w Polsce. Operator stworzył pierwszą w kraju sieć paczkomatów, samoobsługowych punktów nadania i odbioru paczek czynnych 24/7. Firma obecna jest na rynku od 22 lat, posiada blisko 17 tys. paczkomatów, które tworzą największą tego typu strukturę biznesową na naszym rynku, a z dedykowanej jej aplikacji korzysta ponad 9 mln użytkowników. 

– W procesie poszukiwania nowego biura dla InPost kluczowe było zapewnienie firmie optymalnych możliwości rozwoju w obrębie wybranego budynku oraz zabezpieczanie klienta przed wzrostem kosztów budowlanych. Kompleksowa obsługa związana ze zmianą siedziby obejmowała także zabezpieczenie interesów najemcy w zakresie Project Management, a przede wszystkim Cost Managment. Podstawą wyboru Ocean Office Park była bardzo dobra relacja jakości oraz standardu technicznego oferowanej powierzchni względem warunków finansowych oraz lokalizacja obiektu w pobliżu kluczowych węzłów komunikacyjnych w mieście – informuje Mateusz Strzelecki, Head of Tenant Representation/Partner w Walter Herz.

– Ocean Office Park to nasza trzecia inwestycja biurowa, którą realizujemy w Krakowie. Potwierdzeniem sukcesu tego projektu, w którym oddaliśmy już do użytkowania pierwszy biurowiec jest m.in. główna nagroda Prime Property Prize w kategorii Inwestycja Roku na Rynku Powierzchni Biurowej, jaką niedawno zdobył. Na krakowskim rynku zrealizowaliśmy dotąd sześć budynków biurowych. Poza budynkiem A w inwestycji Ocean Office Park, w portfolio zrealizowanych projektów mamy cztery biurowce w kompleksie Equal Business Park usytuowanym przy ulicy Wielickiej oraz projekt Tischnera Office. Z radością przyjęliśmy decyzję firmy InPost o przeniesieniu siedziby do naszej, najnowszej krakowskiej inwestycji. Budowę drugiego biurowca na Zabłociu planujemy zakończyć przed końcem roku i mamy nadzieję, że najemcy wprowadzą się do biur zaraz na początku przyszłego roku – mówi Natalia Jaglińska, Leasing Director, Cavatina Holding.

Grupa Kapitałowa Cavatina jest jednym z największych podmiotów działającym na polskim rynku nieruchomości. Posiada portfel inwestycji wielofunkcyjnych o wartości 0,5 mln mkw. i samodzielnie zarządza wszystkimi kluczowymi procesami inwestycyjnymi. 

maj 06 2022 Tomasz Medygrał w zespole Walter Herz
Komentarze: 0
Walter Herz rozbudowuje dział Landlord Representation. Do firmowego teamu dołączył Tomasz Medygrał, obejmując stanowisko Associate Director.

Tomasz Medygrał legitymuje się ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w pracy w sektorze nieruchomości komercyjnych w Polsce, które zdobył m.in. w globalnej agencji doradczej, skąd przeszedł do Walter Herz oraz w spółkach prowadzących działalność w segmencie biurowym, w tym w dziedzinie rozwiązań typu flex w firmach Senatorska Investment czy Regus. Jest ekspertem z wieloletnią praktyką w branży, specjalizującym się w wynajmie powierzchni biurowych po stronie reprezentacji wynajmującego. W Walter Herz będzie odpowiadał za wynajem powierzchni, tworzenie procedur, standardów oraz strategii związanych z komercjalizacją budynków biurowych.  

– Cieszę się, że do naszej firmy dołączył Tomasz Medygrał, doświadczony ekspert, który przez wiele lat pracował po stronie globalnej agencji. Rozwój usług świadczonych na rzecz właścicieli i inwestorów to kolejny krok w budowie kompetencji Landlord Representation w naszej organizacji. Dzięki połączeniu kompetencji Walter Herz oraz doświadczenia Tomasza dział poszerzy możliwości, a nasi partnerzy i klienci zyskają jeszcze wyższy poziom obsługi. Wieloletnie doświadczenie korporacyjne Tomasza będzie z pewnością wartością dodaną dla naszej organizacji, pozwoli wyznaczyć kolejne, strategiczne kierunki rozwoju biznesu w tym zakresie – mówi Bartłomiej Zagrodnik, Managing Partner /CEO w Walter Herz.   

– To nowy, pełen wyzwań rozdział w mojej karierze. W Walter Herz jestem odpowiedzialny za realizację celów sprzedażowych i finansowych związanych z projektami prowadzonymi w dziale Landlord Representation, w tym m.in. za koordynację procesu komercjalizacji prowadzonego w ramach wyłącznej reprezentacji projektu Blue Office zlokalizowanego w obrębie warszawskiego kompleksu Blue City – informuje Tomasz Medygrał, Associate Director w dziale Landlord Representation w Walter Herz.     

Tomasz Medygrał zaangażowany był w liczne transakcje z udziałem podmiotów globalnych, doradzał w procesach komercjalizacji takich budynków biurowych jak Skyliner, Vector, Central Point, Nowogrodzka Square oraz Plac Zamkowy Business with Heritage, o łącznym metrażu blisko 100 000 mkw.

W Walter Herz koncentrował będzie się na umacnianiu i rozbudowie struktury działu Landlord Representation. Zadaniem, jakie przed nim stoi jest też poszerzanie portfela klientów firmy i zapewnienie im możliwie najbardziej kompleksowego wsparcia w procesie najmu oraz pomocy w wyborze powierzchni biurowych dostosowanych do nowych modeli pracy oraz stale zmieniających się warunków rynkowych. Głównym wyznacznikiem podejmowanych przez niego działań będzie maksymalizacja korzyści płynących do klientów Walter Herz obsługiwanych przez departament.

Walter Herz
kwi 14 2022 Walter Herz skomercjalizuje warszawski kompleks...
Komentarze: 0
Firma doradcza Walter Herz wybrana została do roli wyłącznego agenta, odpowiedzialnego za proces komercjalizacji powierzchni w kompleksie Blue Office, który stanowi komplementarną część biurową warszawskiego centrum Blue City

Pięciokondygnacyjny budynek biurowy Blue Office usytuowany jest przy Alejach Jerozolimskich 179 w Warszawie, na terenie kompleksu popularnego Centrum Handlowego Blue City. Nowoczesny i zaawansowany technologicznie budynek biurowy oferuje 32 tys. mkw. powierzchni do wynajęcia w modułach od 500 mkw. do 4500 mkw. 

Dzięki usytuowaniu w biznesowym zagłębiu Ochoty, w bezpośrednim sąsiedztwie jednego z największych w Warszawie centrów zakupowych, Blue Office zapewnia bardzo przyjazne środowisko pracy. Na miejscu dostępne są wszystkie przydatne na co dzień usługi, w tym liczne restauracje i kawiarnie, fitness club, kino, centrum medyczne, liczne sklepy i supermarket, banki, poczta, czy atrakcje rozrywkowe. 

– Użytkownicy Blue Office mogą korzystać z wielu zniżek oferowanych w ramach programu lojalnościowego przez placówki gastronomiczne i usługowe, jak również sklepy mieszczące się w Blue City. Tego typu udogodnienia i bonusy oraz podstawowe, praktyczne funkcje skupione w tej lokalizacji czynią z kompleksu wygodne miejsce do rozwoju biznesu dla firm oczekujących komfortowych warunków pracy z możliwością korzystania z pełnego zaplecza usług  – mówi Tomasz Medygrał, Associate Director w Walter Herz. 

– Budynek Blue Office wynajęty jest aktualnie w ponad 70 procentach. Dostępne jest przeszło 9 tys. mkw. powierzchni, nad komercjalizacją których pracujemy. Prowadzimy negocjacje z potencjalnymi najemcami, które są  na różnym poziomie zaawansowania – informuje Bartłomiej Zagrodnik, Managing Partner/CEO w Walter Herz. - Standardowe moduły biurowe zaprojektowane w budynku mają powierzchnię od 500 mkw. Istnieje jednak możliwość wydzielenia i aranżacji mniejszych przestrzeni biurowych, jeśli firmy zgłaszają takie potrzeby. Inwestorzy zainteresowani wynajmem powierzchni w Blue Office mogą liczyć na elastyczne podejście dotyczące warunków kontraktacji. Indywidualne traktowanie odnosi się także do preferowanego przez klientów okresu najmu  – mówi Bartłomiej Zagrodnik.   

- Blue Office to biurowiec, który spełni oczekiwania zarówno dużych, jak i mniejszych firm, ceniących funkcjonalne i nowoczesne biura oraz zrównoważany rozwój w budownictwie. Jestem przekonany, że dobór odpowiedniej strategii, jak i profesjonalnie przeprowadzony przez Walter Herz proces komercjalizacji z umiejętnie skoordynowanymi działaniami  przyniesie w szybkim czasie zadawalający rezultat, przyczyniając się jednocześnie do wzrostu popularności Blue Office na warszawskim rynku – mówi Ron Melchet from Blue Office.   

W Blue Office zaaranżowana została również specjalna strefa wypoczynku z naturalnymi roślinami. Kolejnym atutem kompleksu jest chillout room z wieloma ciekawymi udogodnieniami dla użytkowników. Pracownicy i goście budynku mają dostęp do bezpłatnego parkingu. Mogą również korzystać z infrastruktury rowerowej oraz przestrzeni do organizacji imprez firmowych. 

Lokalizacja kompleksu zapewnia dogodny dojazd samochodowy, autobusowy, pociągiem i kolejką WKD/SKM do różnych części miasta. W ciągu 10 minut z biurowca można dojechać do lotniska im. Chopina na Okęciu. Blue Office certyfikowany jest BREEAM na poziomie Very Good.   

kwi 08 2022 Magazyny na wagę złota
Komentarze: 0
Rekordowe zapotrzebowanie na powierzchnie magazynowe, które notowane było w ubiegłym roku, utrzymuje się nadal. Wolnych magazynów nie ma, mimo, że na terenie kraju powstaje największa ilość powierzchni logistycznych w historii naszego rynku

– W sektorze magazynowym mamy do czynienia z dużą aktywnością deweloperów już od kilku lat. Motywacją do działania dla inwestorów jest stale rosnąca chłonność polskiego rynku. W ubiegłym roku do najemców trafiła rekordowa ilość - 7,4 mln mkw. powierzchni magazynowych. Popyt wzrósł o ponad 40 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Sektor rozwija się w tempie, jakiego nigdy dotąd nie obserwowaliśmy. Roczny wzrost rynku przekroczył 15 proc. Na terenie kraju pozostaje aż 4,7 mln mkw. powierzchni magazynowych. Tylko w Niemczech w obszarze UE budowanych jest więcej magazynów niż w Polsce – zauważa Bartłomiej Zagrodnik, Managing Partner /CEO w Walter Herz.

­– Brak magazynów dostępnych od ręki sprawia, że rośnie presja na podwyżki czynszu. Już pod koniec 2021 roku mogliśmy zauważyć niewielki wzrost w wyjściowych stawek czynszowych, generowany przez zwyżkujące koszty budowy projektów. Szanse na wzrost rentowności w segmencie magazynowym w Polsce stwarza również potrzeba uruchamiania nowych destynacji logistycznych w naszym regionie w związku z przenoszeniem biznesu z obszarów objętych konfliktem. Popyt mogą generować też u nas inwestorzy opuszczający Rosję – wyjaśnia. – Coraz większym zainteresowaniem cieszy się nasza usługa Land Development, w ramach której poszukujemy i kompleksowo przygotowujemy dla klientów grunty pod inwestycje magazynowe i produkcyjne. Pozyskujemy WZ, dokonujemy uzgodnień, analizujemy wydajność działek,  robimy przygotowania projektowe zjazdów/wjazdów, itp. dostarczając inwestorom całościową usługę i najbardziej optymalne rozwiązania – dodaje Bartłomiej Zagrodnik.  

– W ubiegłym roku w segmencie magazynowym odnotowanych zostało kilka dużych transakcji najmu na ponad 100 tys. mkw. powierzchni. Sektor okazał się także gwiazdą rynku inwestycyjnego, notując również w tym przypadku rekordowy wynik. Nieruchomości magazynowe miały ponad połowę udziału w wolumenie transakcji inwestycyjnych o wartości 5,9 mld euro zarejestrowanych w Polsce. Na sektor magazynowy przypadło blisko 3 mld euro, co oznacza wzrost o 8 proc. r/r. – informuje Piotr Szymoński, Director Office Agency w Walter Herz.  

Mimo światowych zawirowań Polska utrzymuje swoją pozycję dojrzałego rynku, który ma do zaoferowania dobrej klasy nieruchomości w relatywnie niższych cenach w porównaniu z Europą Zachodnią, zapewniające atrakcyjne zwroty z inwestycji na tle innych krajów. - Stopy kapitalizacji dla nieruchomości magazynowych na rynkach regionalnych w Polsce sięgają 5,0-5,5 proc., a w rejonie Warszawy około 4,0-4,3 proc. Potwierdzeniem utrzymującej się dobrej koniunktury mogą być natomiast m.in. kolejne spektakularne transakcje zawarte niedawno w sektorze komercyjnym, w tym zakup warszawskiego kompleksu The Warsaw HUB, wrocławskiej wieży Sky Tower, czy działki przy ulicy Towarowej 22 w Warszawie, przeznaczonej pod inwestycję mixed-use – mówi Piotr Szymoński.    

Krajowe zasoby magazynowe na koniec 2021 roku wynosiły 23,8 mln mkw. powierzchni. W minionym roku, jak podaje Walter Herz, deweloperzy dostarczyli na rynek przeszło 3 mln mkw. magazynów. Sytuacja w sektorze sprzyja budowie nowych obiektów, z których co najmniej połowa realizowana jest spekulacyjnie.  

Ponad połowa powierzchni magazynowo-przemysłowych, tworzących zasoby magazynowe w Polsce wybudowana została w ciągu ostatnich pięciu latach. Największym rynkiem magazynowym pozostaje województwo mazowieckie, na terenie którego skupiona jest blisko jedna czwarta krajowej podaży. Na kolejnych miejscach plasuje się województwo śląskie, łódzkie, dolnośląskie i wielkopolskie. W pozostałych województwach zaplecze magazynowe nie przekracza 1 mln mkw. powierzchni.

W minionym roku najwięcej powierzchni przybyło w województwie śląskim (620 tys. mkw.), mazowieckim (425 tys. mkw.) oraz lubuskim (415 tys. mkw.). Najwięcej magazynów budowanych jest z kolei aktualnie w województwie łódzkim, dolnośląskim i śląskim. W trakcie realizacji pozostaje największa ilość powierzchni magazynowych od 2015 roku.

W 2021 roku do najemców trafiło o 2,2 mln mkw. powierzchni więcej niż w roku poprzednim. Najwięcej zakontraktowanych magazynów zostało na obszarze województwa mazowieckiego (1,3 mln mkw.), śląskiego (1,2 mln mkw.), wielkopolskiego (1,1 mln mkw.) oraz dolnośląskiego (1 mln mkw.).

Niezwykle duże zapotrzebowanie na magazyny zrównoważyło wysoki wolumen nowej podaży i dodatkowo wpłynęło na obniżenie współczynnika pustostanów do poziomu przeszło 3 proc. w skali kraju.

Czynsze wywoławcze w obiektach magazynowych typu Big Box mieszczą się obecnie w przedziale 2,75 a 4,5 euro/mkw./m-c. Stawki czynszowe w magazynach miejskich typu last mile lub SBU pozostają na poziomie 4 euro/mkw./m-c., a w przypadku niektórych dużych miast mogą dochodzić nawet do 6 euro/mkw./m-c.

Walter Herz