Najnowsze wpisy, strona 51


kwi 07 2020

2019 Rekordowo wysoki popyt na warszawskie...


Komentarze: 0

Firma doradcza Walter Herz podsumowała 2019 rok na rynku nieruchomości biurowych. W raporcie możemy przeczytać, że Warszawa z zasobami 5,6 mln mkw. powierzchni pozostaje niedoścignionym liderem biurowym w Polsce. Aglomeracja stołeczna dysponuje zapleczem, którego wielkość jest porównywalna z łączną ofertą w 6 największych miastach regionalnych w kraju. Warszawskie biura skupione są przede wszystkim w trzech dzielnicach, na Mokotowie, w Śródmieściu i na Woli. Mieści się w nich około 75 proc. powierzchni dostępnej w mieście. Ponad jedna czwarta zasobów znajduje się w największych obiektach biurowych o powierzchni przekraczającej 30 tys. mkw.

2019 rok nie zakończył się jednak sukcesem dla kilku warszawskich inwestycji, których otwarcie przesunięte zostało na ten rok. Stąd zasoby biurowe w Warszawie wzrosły w minionym roku zaledwie o około 165 tys. mkw. powierzchni, co jest najniższym wynikiem od lat.  A wśród biurowców, które pojawiły się na rynku wymienić można Wolę Retro, Spark B, Generation Z, Moje Miejsce I, Vector, czy The Park B6.

COVID-19 zahamował rekordowo wysoki wzrost warszawskiego rynku   

- Struktura podaży w Warszawie zmienia się jednak dynamicznie, bo na terenie aglomeracji realizowanych jest kilkanaście projektów wielkoskalowych, w większości w centralnym obszarze miasta, które mają wejść na rynek w tym i przyszłym roku. Aktywność deweloperów skupia się teraz głównie na terenie Woli, szczególnie w okolicy ronda Daszyńskiego, gdzie prowadzonych jest najwięcej budów. W Warszawie powstaje obecnie przeszło 750 tys. mkw. powierzchni. I gdyby nie widmo COVID-19, w tym roku nowa podaż mogłaby osiągnąć w stolicy rekordową wartość - ponad 400 tys. mkw. powierzchni – informuje Krzysztof Foks, Analyst w Walter Herz.

W trakcie budowy są m.in. takie obiekty jak Varso Place, Warsaw Hub, Skyliner Generation Park, Skysawa, Mennica Legacy Tower, Moje miejsce II, czy siedziba DSV.

Chcąc wynająć najwyższej klasy powierzchnię w centralnym obszarze miasta trzeba liczyć się z wydatkiem nawet 27 euro /mkw./m-c. Biuro poza centrum można znaleźć już w cenie około 10 euro/mkw./m-c. Nie brakuje na nie chętnych. W 2019 roku obserwować można było historycznie najwyższy popyt na warszawskie biura. Rok zamknął się wynikiem niemal 900 tys. mkw. wynajętej powierzchni.  

Niewielka ilość oddanych powierzchni przy tak dużym zapotrzebowaniu na biura w Warszawie spowodowała spadek współczynnika pustostanów do poziomu 7,8 proc.  

Rynki regionalne z historycznie największą podażą

- W 2019 roku w regionalnych ośrodkach biznesowych w kraju mogliśmy obserwować dużą aktywność deweloperów. Do użytkowania oddanych zostało ponad 60 projektów biurowych, które przyniosły w sumie około 550 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni. Pod względem łącznej podaży regiony dogoniły, a nawet nieznacznie prześcignęły Warszawę. Na koniec ubiegłego roku całkowite zasoby biurowe w Polsce liczyły już ponad 11 mln mkw. powierzchni – mówi Bartłomiej Zagrodnik, Managing Partner/CEO w Walter Herz.               

W Krakowie w minionym roku w 16 oddanych budynkach na rynek weszła podobna ilość powierzchni, co w Warszawie - około 160 tys. mkw., a we Wrocławiu niewiele mniej, bo blisko 150 tys. mkw. biur. W Poznaniu zostało dostarczone ponad 85 tys. mkw. powierzchni, dzięki czemu całkowite zasoby miasta wzrosły do około 565 tys. mkw. W Trójmieście biurowa podaż zwiększyła się o ponad 60 tys. mkw. Podobna ilość nowych biur pojawiła się też w Łodzi, dzięki czemu miasto dysponuje już zapleczem liczącym ponad 0,5 mln mkw. powierzchni.        

W Krakowie mapa biurowa wzbogaciła się m.in. o V Offices Fabryczna Office Park i Mogilska Office, a we Wrocławiu o II etap Business Garden, Carbon Tower, Nowy Targ, czy City Forum City One. Wśród nowych projektów ukończonych w 2019 roku w Poznaniu znalazł się II etap Business Garden, budynek w kompleksie Nowy Rynek oraz Castor, natomiast w Łodzi oddany został m.in. budynek B w kompleksie Brama Miasta, Imagine Stara Drukarnia i Monopolis M1.

W Warszawie w budowie jest tyle biur, ile łącznie w regionach

W największych miastach w kraju w trakcie realizacji jest prawie 1,6 mln mkw. powierzchni biurowej. Obok Warszawy, największy rozwój segmentu biurowego obserwować możemy w Krakowie, Katowicach i Trójmieście. W Krakowie w budowie pozostaje ponad 190 tys. mkw. powierzchni w takich projektach jak np. High 5ive, Unity Centre, Wadowicka 3 Podium Park. W Trójmieście powstaje 170 tys. mkw. biur m.in. w Palio, Wave Oficyna, 3 T Office Park, Waterfront. W Katowicach tempo rozwoju rynku jest większe niż we Wrocławiu, czy Poznaniu. W mieście realizowane jest około 135 tys. mkw. powierzchni, w takich projektach jak Global Office Park, Face 2 Face, czy DL Center Point II.

We Wrocławiu z kolei w budowie pozostaje 100 tys. mkw. powierzchni m.in. w inwestycji MidPoint, Centrum Południe, czy West 4 Business Hub. W Poznaniu w realizacji jest około 85 tys. mkw. powierzchni, a w Łodzi 90 tys. mkw. biur m.in. w inwestycji HiPiotrkowska 155, Monopolis React, czy Fuzja.

Chłonność rynku wyższa niż nowa podaż

W ubiegłym roku w naszym kraju odnotowany został rekordowo wysoki popyt na biura, absorpcja wyniosła 1,6 mln mkw., z czego niemal 700 tys. mkw. wynajętej powierzchni przypadło na największe ośrodki biurowe poza Warszawą. W Krakowie wolumen transakcji sięgnął 266 tys. mkw. powierzchni, we Wrocławiu wyniósł 123 tys. mkw., a w Trójmieście przekroczył 100 tys. mkw. powierzchni. W Katowicach w zeszłym roku popyt osiągnął rekordową wartość 85 tys. mkw. Transakcje najmu zarejestrowane na rynku łódzkim opiewały na prawie 55 tys. mkw. powierzchni, a w Poznaniu do najemców trafiło nieco ponad 40 tys. mkw. biur.

Na koniec 2019 roku najwięcej wolnych powierzchni biurowych było we Wrocławiu (12,5 proc.) i w Łodzi (11,2 proc.), a najniższy współczynnik pustostanów odnotowany został w Trójmieście (4,9 proc.) i w Katowicach (5,6 proc.).

Stawki czynszowe w regionach wahają się od 9 euro/mkw./m-c za najtańsze biura do 16 euro/mkw./m-c za powierzchnię w najwyższym standardzie zlokalizowaną w centrach miast.

https://walterherz.com/pl/a/rynek-powierzchni-biurowych-polska-2019

https://walterherz.com/en/a/office-market-poland-2019

 

o Walter Herz

Walter Herz jest wiodącym na rynku, polskim podmiotem prowadzącym działalność w sektorze nieruchomości komercyjnych na terenie całego kraju. Od 7 lat firma świadczy kompleksowe oraz strategiczne doradztwo: najemcom, inwestorom i właścicielom nieruchomości. Zapewnia pełną obsługę dla sektora prywatnego, jak i publicznego. Eksperci Walter Herz wspierają klientów w poszukiwaniu i wynajmie powierzchni biurowych, doradzają w przypadku projektów inwestycyjnych oraz projektów hotelowych.

Poza siedzibą w Warszawie, firma posiada odziały w Krakowie i Gdańsku. Firma Walter Herz jest twórcą Akademii Najemcy, pierwszego w Polsce projektu, który wspiera i edukuje najemców powierzchni komercyjnych z całej Polski, szkolenia są stacjonarne, prowadzone w największych miastach w kraju. W trosce o najwyższy poziom etyczny świadczonych usług wprowadziła Kodeks Dobrych Praktyk.

dompress : :
kwi 01 2020

Walter Herz kontynuuje ekspansję na rynkach...


Komentarze: 0

Awanse i rozwój struktury firmy w oddziałach regionalnych

Walter Herz, wiodąca firma doradcza na rynku nieruchomości komercyjnych poinformowała o awansach w swoich oddziałach regionalnych. W związku z rozwojem działalności firmy w Krakowie z dniem 1. kwietnia br.  Emilia Kalińska objęła stanowisko Leading Senior Negotiator/ Regional Coordinator. Będzie odpowiedzialna za kierowanie krakowską filią Walter Herz, pracą doradców specjalizujących się w wynajmie powierzchni biurowych i reprezentacji najemcy, a także za zarządzanie rozwojem projektów Walter Herz w Krakowie. Emilia jest związana z firmą od kilku lat. Przed objęciem nowego stanowiska prowadziła szereg projektów z zakresu reprezentacji najemców.   

- Doświadczenie i wiedza Emilii Kalińskiej o rynku krakowskim, profesjonalizm, rzetelność w pracy i wyjątkowe zaangażowanie umożliwiające utrzymywanie długofalowych relacji z klientami pozwolą z sukcesem realizować strategię rozwoju naszego biznesu w Krakowie – przyznaje Mateusz Strzelecki, Partner / Head of Regional Markets w Walter Herz.

Martyna Markiewicz, która również awansuje na stanowisko Leading Senior Negotiator/ Regional Coordinator, pokieruje natomiast pracami firmy we Wrocławiu i Trójmieście. Legitymuje się wieloletnim doświadczeniem w branży. Na przestrzeni swojej kariery zawodowej była odpowiedzialna między innymi za obsługę klientów w regionach, w tym negocjacje i renegocjacje umów oraz przygotowanie analiz rynkowych dla globalnych marek. Jej praca z klientami oparta jest na wzajemnym zaufaniu, głębokim zrozumieniu potrzeb oraz fachowej ocenie i analizie możliwości.    

Jak informuje Mateusz  Strzelecki, rozbudowa regionalnych struktur firmy wynika z konsekwentnej realizacji strategii biznesowej Walter Herz. – Fundamentalnym założeniem przyjętego planu rozwoju jest dalsze umacnianie pozycji firmy na rynkach poza Warszawą. Wiąże się to w naturalny sposób z dynamiką wzrostu, jaką notują regiony - dodaje.

To jednak nie koniec awansów w Walter Herz. Firma poinformowała także o awansie Tomasza Krawczyka na stanowisko Senior Negotiator, który współtworzy markę firmy, jako wiodącej agencji doradczej, skupiając się na pracy w oddziałach w Warszawie. Doradza w procesach poszukiwania nowych lokalizacji, relokacjach i renegocjacjach umów najmu. Do jego kluczowych obszarów specjalizacji należy obsługa podmiotów państwowych.  

 

o Walter Herz

Walter Herz jest wiodącym na rynku, polskim podmiotem prowadzącym działalność w sektorze nieruchomości komercyjnych na terenie całego kraju. Od 7 lat firma świadczy kompleksowe oraz strategiczne doradztwo: najemcom, inwestorom i właścicielom nieruchomości. Zapewnia pełną obsługę dla sektora prywatnego, jak i publicznego. Eksperci Walter Herz wspierają klientów w poszukiwaniu i wynajmie powierzchni biurowych, doradzają w przypadku projektów inwestycyjnych oraz projektów hotelowych.

Poza siedzibą w Warszawie, firma posiada odziały w Krakowie i Gdańsku. Firma Walter Herz jest twórcą Akademii Najemcy, pierwszego w Polsce projektu, który wspiera i edukuje najemców powierzchni komercyjnych z całej Polski, szkolenia są stacjonarne, prowadzone w największych miastach w kraju. W trosce o najwyższy poziom etyczny świadczonych usług wprowadziła Kodeks Dobrych Praktyk.

 

dompress : :
mar 27 2020

Wirtualny spacer w drodze do komercjalizacji...


Komentarze: 0

Firma doradcza Walter Herz wdraża usługę spacerów wirtualnych po budynkach komercyjnych  

- W ramach poszukiwania nowych rozwiązań wdrażamy usługę wirtualnego spaceru po nieruchomościach, które obsługuje nasza firma. Warszawskie Centrum Królewska, za które odpowiadamy jako wyłączny agent komercjalizacji to pierwszy obiekt, w którym uruchomiliśmy to rozwiązanie. Wirtualne spacery po budynkach uzupełnią system usług internetowych i telefonicznych, jakie wprowadziliśmy właśnie do obslugi klientów. Jestem przekonany, że ułatwi to firmom podejmowanie decyzji w zakresie wynajmu powierzchni i pozwoli utrzymać płynność rezerwacji – informuje Bartłomiej Zagrodnik, Managing Partner/CEO w Walter Herz.             

- Uważam, że wiele branż może zyskać na szerszym wprowadzeniu usługi wizualizacji wnętrz. Nie tylko firmy poszukujące powierzchni do wynajęcia oraz biura i agencje nieruchomości, ale także deweloperzy, projektanci budynków i wnętrz, restauracje, hotele, czy indywidualni właściciele nieruchomości przeznaczonych na wynajem lub sprzedaż. Wirtualne oglądanie wprowadzają przecież masowo także muzea, galerie i inne placówki kulturalne, a niebawem prawdopodobnie standardem staną się także wirtualne showroomy motoryzacyjne, czy na przykład modowe - dodaje Bartłomiej Zagrodnik.   

Dzięki wirtualnemu spacerowi można zobaczyć Centrum Królewska od środka. Pospacerować korytarzami i wyjrzeć z okien jednego z najbardziej rozpoznawalnych i reprezentacyjnych budynków biurowych w Warszawie. Zobaczyć widok na Ogród Saski i Starówkę, jaki oferuje ten utytułowany biurowiec, zaprojektowany w pracowni APA Kuryłowicz & Associates.  

Monika Gałat-Nipochorska, przedstawiciel inwestora, Wiceprezes Zarządu Rezydent SA. zaznacza, że dzięki ciągłemu proces modernizacji, jakiemu poddawane jest Centrum Królewska oraz wprowadzanym nowoczesnym rozwiązaniom technicznym, budynek cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem wśród nabywców. – Biurowiec zapewnia m.in. systemy bezpieczeństwa, które spełniają wymagania takich instytucji, jak fundusze inwestycyjne czy ambasady – dodaje.

Michał Karolkiewicz, Junior Negotiator w Walter Herz, zwraca również wagę na zaawansowane rozwiązania do spotkań, jakimi dysponuje Centrum Królewska. I informuje, że w biurowcu usytuowanym przy skrzyżowaniu ulicy Marszałkowskiej z Królewską dostępne jest już tylko jedna wolna powierzchnia biurowa, która mieści się na 11 piętrze w budynku. - Biuro o powierzchni około 500 mkw. ma układ gabinetowy, ale istnie możliwość dostosowania powierzchni do indywidualnych potrzeb najemcy – podaje.

Czternastokondygnacyjny budynek, dysponujący niemal 11 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni biurowej klasy A, oferuje także trzypoziomowy parking podziemny dla ponad 100 aut z bezobsługowym wjazdem oraz parking dla rowerów, szatnie dla rowerzystów i stanowiska ładowania samochodów elektrycznych. Centrum Królewska posiada certyfikat BREEAM In-Use na poziomie Very Good w kategoriach Building Management oraz Asset Performance.

 

Wirtualny spacer po Centrum Królewska w Warszawie

 

o Walter Herz

Walter Herz jest wiodącym na rynku, polskim podmiotem prowadzącym działalność w sektorze nieruchomości komercyjnych na terenie całego kraju. Od 7 lat firma świadczy kompleksowe oraz strategiczne doradztwo: najemcom, inwestorom i właścicielom nieruchomości. Zapewnia pełną obsługę dla sektora prywatnego, jak i publicznego. Eksperci Walter Herz wspierają klientów w poszukiwaniu i wynajmie powierzchni biurowych, doradzają w przypadku projektów inwestycyjnych oraz projektów hotelowych.

Poza siedzibą w Warszawie, firma posiada odziały w Krakowie i Gdańsku. Firma Walter Herz jest twórcą Akademii Najemcy, pierwszego w Polsce projektu, który wspiera i edukuje najemców powierzchni komercyjnych z całej Polski, szkolenia są stacjonarne, prowadzone w największych miastach w kraju. W trosce o najwyższy poziom etyczny świadczonych usług wprowadziła Kodeks Dobrych Praktyk.

dompress : :
mar 19 2020

Czy czeka nas załamanie rynku dzierżawy...


Komentarze: 0

Autor: Andrzej Szymczyk, Associate Director Hospitality Department w Walter Herz

 

Ostatnie dni, w których odbyliśmy wiele rozmów z właścicielami firm, inwestorami, funduszami, przedstawicielami sieci hotelowych, dzierżawcami, dostawcami, itp. pokazały, że jak dotąd nie widać żadnej paniki na rynku. Być może jest to kwestia wciąż początkowego etapu nakazu zamknięcia niektórych obiektów, a może dobrych kompetencji, którymi wykazują się nasi partnerzy. Widać natomiast duże zaniepokojenie związane z nieznaną dotąd sytuacją, która przyniesie skutki niewiadomej skali. W której każdy dzień, a czasem nawet godzina przynosi nowe wiadomości, jak i rozwiązania.

Większość hoteli zdecydowała się zamknąć działalność w najbliższych tygodniach z powodów bezpieczeństwa, jak i po prostu ze względu na brak gości. Przy czym, właścicielom apartamentów na wynajem krótkoterminowy, czy restauratorom i placówkom gastronomicznym przyszedł z pomocą rząd poprzez wydanie oficjalnych zakazów. Pomimo braku codziennej działalności operacyjnej, wiele obiektów skupia się dziś na obsłudze rezerwacji i dokonywaniu w nich zmian oraz podtrzymaniu relacji z klientami, by móc sprawnie wrócić do ich obsługi po odwołaniu zagrożenia epidemiologicznego. Restauracje i inne punkty gastronomiczne wydają natomiast posiłki na wynos lub realizują zamówienia z dostawą, starając się w ten sposób zarabiać na swoje utrzymanie.

Kluczem do minimalizacji strat w najbliższych tygodniach czy miesiącach może okazać się wcześniejsze dobre zarządzanie obiektem poprzez utrzymywanie zdrowej rentowności usług i przepływów pieniężnych, odkładanie środków na fundusz remontowy, inwestycyjny itp., które nie tylko pozwalają stworzyć poduszkę finansową w trudnej chwili, ale również wskazują, że właściciel czy zarządzający obiektem działa nie tylko w płaskim horyzoncie, ale myśli perspektywicznie. Obawiam się jednak, że wiele obiektów, nie tylko tych mniejszych, zlokalizowanych na rynkach regionalnych, które nie były wystarczająco dobrze zarządzane, nie generowały co roku odpowiedniej ilości środków i walczyły o przetrwanie w normalnych warunkach w sytuacji kryzysowej będzie zmuszonych do zakończenia działalności. Mam na myśli przede wszystkim takie placówki, dla których na przykład wyzwaniem była już niesprzyjająca wypoczynkowi pogoda w sezonach, nie mówiąc już o poważniejszych utrudnieniach w działalności.

Z aktualnych rozmów i naszej pracy przy różnego rodzaju projektach wynika, że podstawowym problemem większości przedsiębiorców działających w hotelarstwie jest brak zrozumienia specyfiki tej branży i jej złożoności. Niezależnie od tego, czy mówimy o dużych obiektach miejskich, pensjonatach w regionach, czy jednostkach oferujących wynajem krótkoterminowy możemy wskazać te same braki. Przede wszystkim brakuje realnych biznesplanów, podejścia analitycznego i krytycznego do planowania, zrozumienia rynku, trendów i otoczenia konkurencyjnego, czy nawet elementarnej wiedzy, jak obliczyć rentowność produktu, usługi albo przedsięwzięcia. To wszystko sprawia, że w niesprzyjającej sytuacji, nie wspominając już o epidemii, wiele obiektów szybko ląduje pod tzw. kreską. Dlatego ważne jest, żeby każdą inwestycję dobrze zaplanować, a jeśli inwestorowi brakuje doświadczenia w branży powinien skorzystać z pomocy specjalistów, którzy posiadają odpowiednia wiedzę i mogą ją przekazać. W przypadku funkcjonujących obiektów warto natomiast zdecydować się na audyt strategiczny i operacyjny.  

Z naszych informacji, zebranych na podstawie prowadzonych dyskusji i analiz wynika jednak, że jeśli uda się opanować sytuację do końca kwietnia, czy do połowy maja i zostaną zniesione ograniczenia jest szansa, że w czasie wakacji obiektom hotelowym uda się zarobić na bieżącą działalność. Przy czym, celowo nie używam tu stwierdzenia „odrobić straty”, ponieważ produkt hotelowy, jak i gastronomiczny określa się często angielskim „perishable goods” – niemożliwe jest (bez strat) odłożenie w czasie użytkowania produktu. Oznacza to, że nie sprzedany dzisiaj pokój raczej nie zarobi jutro dwukrotnie więcej, aby pokryć stratę.  

U doświadczonych inwestorów można zauważyć dziś dwa podejścia. Pierwsze to spowolnienie procesów na pewien okres, do momentu kiedy będzie można ocenić, jak wygląda rynek i jego perspektywy po kilku najbliższych tygodniach. Drugie to oczekiwanie przez potencjalnych inwestorów z innych sektorów na możliwość dokonywania oportunistycznych zakupów, związanych z brakiem płynności obiektów lub też chęcią upłynnienia aktywów hotelowych przez właścicieli.

Wśród dzierżawców hotelowych widać pierwsze oznaki potencjalnych kłopotów. Brak zainteresowania lub odkładanie w czasie decyzji o wdrażaniu nowych projektów. Zdarza się, że niektórzy mówią wprost – nie będziemy już oferować dzierżaw w nie dającej się przewidzieć przyszłości ze względu na ryzyko finansowe. 

Największy kłopot z klientami mogą mieć apartamenty serwisowane, czy lokale na wynajem krótkoterminowy, ponieważ poprzednie sytuacje kryzysowe pokazywały, że w niepewnych czasach podróżujący szukają możliwie najbezpieczniejszych przystani, jakimi są hotele działające pod uznanymi markami. W takich obiektach obłożenie i przychody także spadną, ale proporcjonalnie nie w tak dużym stopniu, jak w mniejszych placówkach noclegowych. Firmy nie będą również raczej wysyłać pracowników w podróże służbowe do obiektów oficjalnie nieskategoryzowanych ze względu na bezpieczeństwo.   

Czy czeka nas więc załamanie rynku dzierżawy hotelowej lub wynajmu krótkoterminowego? W obecnej chwili jakakolwiek prognoza to wróżenie z fusów. Z przewidywaniami tego typu musimy jeszcze zaczekać. Wszystko zależy od tego, jak długo potrwa obecna sytuacja, jakie obostrzenia i zmiany przepisów ona przyniesie, kiedy zostaną otwarte granice i zniesiony zakaz lotów. I jak duża będzie skala przetasowań na rynku. W tym, wyjątkowym czasie chcemy nadal wspierać branżę hotelową i inwestycyjną na wszystkich płaszczyznach i służyć pomocą.

 

 

o Walter Herz

Walter Herz jest wiodącym na rynku, polskim podmiotem prowadzącym działalność w sektorze nieruchomości komercyjnych na terenie całego kraju. Od 7 lat firma świadczy kompleksowe oraz strategiczne doradztwo: najemcom, inwestorom i właścicielom nieruchomości. Zapewnia pełną obsługę dla sektora prywatnego, jak i publicznego. Eksperci Walter Herz wspierają klientów w poszukiwaniu i wynajmie powierzchni biurowych, doradzają w przypadku projektów inwestycyjnych oraz projektów hotelowych.

Poza siedzibą w Warszawie, firma posiada odziały w Krakowie i Gdańsku. Firma Walter Herz jest twórcą Akademii Najemcy, pierwszego w Polsce projektu, który wspiera i edukuje najemców powierzchni komercyjnych z całej Polski, szkolenia są stacjonarne, prowadzone w największych miastach w kraju. W trosce o najwyższy poziom etyczny świadczonych usług wprowadziła Kodeks Dobrych Praktyk.

 

dompress : :
mar 19 2020

Najem powierzchni biurowych, a sytuacja prawna...


Komentarze: 0

W najbliższy piątek, 20. marca o godzinie 11.00 Walter Herz zaprasza na kolejne spotkanie w Akademii Najemcy, które po raz pierwszy odbędzie się w formie webinarium. Tematem videoczatu będzie  - Wynajem powierzchni biurowych a sytuacja prawna związana z obecnym zagrożeniem epidemiologicznym. 

Tym razem specjaliści Walter Herz podzielą  się z uczestnikami warsztatów swoją wiedzą i informacjami dotyczącymi aktualnej sytuacji na rynku biurowym, związanej z wprowadzonymi zarządzeniami ze względów bezpieczeństwa. Wyjaśnią,  jakie mechanizmy oddziaływujące na rynek możemy dziś obserwować i jakie narzędzia prawne mają w tych warunkach do dyspozycji najemcy.

Spotkanie on-line zorganizowane zostało w odpowiedzi na szerokie zainteresowanie omówieniem zmian zachodzących w segmencie nieruchomości komercyjnych i masowymi zapytaniami spływającymi w tej sprawie ze strony najemców. 

Walter Herz zaprasza do udziału w webinarium przedstawicieli firm z całego kraju oraz najemców chcących dowiedzieć się, jakie mają możliwości i jak radzić sobie w zaistniałej w Polsce i na świecie sytuacji. Przy wykorzystaniu technologii webcast, która umożliwia obustronną komunikację specjaliści odpowiedzą na pytania uczestników panelu.  

Program seminarium zawiera następujące zagadnienia: 

 

I. Prawne aspekty obecnej sytuacji - ustawowe regulacje na okoliczność sytuacji nadzwyczajnych a realia umów komercyjnych, w tym:

 

a)     Ustawowe zakazy prowadzenia określonej działalności na najmowanej  

         powierzchni a prawo wynajmującego do żądania pełnego czynszu

b)     Ustawowe i umowne podstawy żądania obniżenia czynszu

c)     Ustawowe i umowne podstawy rozwiązywania umów najmu

d)     Przesłanki do zmiany umów najmu przez sądy w praktyce

e)     Jak umowy najmu mogą ograniczać najemców w realizacji uprawnień     kodeksowych

 

II.

Procesowe sposoby realizacji i zabezpieczenia uprawnień stron umów najmu na czas sądowego postępowania o tymczasową lub stałą zmianę umowy najmu. 

 

III.

Odpowiedzialność wynajmującego za opóźnienia w przekazaniu powierzchni najmu i odpowiedzialność najemcy za opóźnienie w zdaniu dotychczasowych (zmienianych) pomieszczeń.

 

IV.

Jakie szanse i zagrożenia mają najemcy, którzy przenieśli się właśnie do nowego biura, są w połowie okresu najmu oraz oczekują na przekazanie powierzchni przez wynajmującego.

 

V.

Jakie najlepsze praktyki stosują aktualnie wynajmujący w swoich budynkach i jakie rozwiązania wdrażają najemcy.

 

VI.

Sesja Q&A z pytaniami uczestników webinarium.

 

o Walter Herz

Walter Herz jest wiodącym na rynku, polskim podmiotem prowadzącym działalność w sektorze nieruchomości komercyjnych na terenie całego kraju. Od 7 lat firma świadczy kompleksowe oraz strategiczne doradztwo: najemcom, inwestorom i właścicielom nieruchomości. Zapewnia pełną obsługę dla sektora prywatnego, jak i publicznego. Eksperci Walter Herz wspierają klientów w poszukiwaniu i wynajmie powierzchni biurowych, doradzają w przypadku projektów inwestycyjnych oraz projektów hotelowych.

Poza siedzibą w Warszawie, firma posiada odziały w Krakowie i Gdańsku. Firma Walter Herz jest twórcą Akademii Najemcy, pierwszego w Polsce projektu, który wspiera i edukuje najemców powierzchni komercyjnych z całej Polski, szkolenia są stacjonarne, prowadzone w największych miastach w kraju. W trosce o najwyższy poziom etyczny świadczonych usług wprowadziła Kodeks Dobrych Praktyk.

 

dompress : :